PR w praktyce

Działania PR służą do osiągania pewnego zamierzonego celu, który w literaturze przedmiotu określany jest mianem publicity. „Publicity jest pośrednio opłaconą prezentacją organizacji, produktu bądź usługi. Może ona przyjmować formę informacji prasowej, artykułu lub ogłoszenia dotyczącego określonego produktu. Różnica między  publicity a reklamą oraz sprzedażą osobistą leży w wymiarze „odpłatności pośredniej”.[2]

„Działania z zakresu public relations  są o wiele bardziej efektywne od reklamy, ponieważ:

  • pozwalają oszczędniej gospodarować budżetem promocyjnym – obsługa prasowa imprez PR jest bezpłatna;
  • zwiększają wiarygodność informacji – gazety drukują materiały PR w kolumnach redakcyjnych, a nie reklamowych;
  • zwiększają zasięg informacji – artykuł przeczytają osoby, których nie interesuje reklama prasowa.”[1]

[1] J. Blythe, Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002, s. 140.

[2] K. Przybyłowski, S.W. Hartley R.A. Kerin, W. Rudelius Marketing, jw. , s. 469.